söndag 13 februari 2011

Fototriss del 125

Den här gången är temat "konst eller konstigt". Jag har tillbringat hela dagen idag i Old Dhaka. Vi var först på den stora vårfestivalen vid Dhaka universitet och sen for vi vidare till Pink Palace för att där träffa en guide som skulle visa oss Hindustreet och en plats där rikshaws tillverkas.
Hela dagen har jag samlat bilder på temat, allt från mitt bidrag till kroppsmålning på festivalen. Som sagt, till slut valde jag dom här från en verkstad på Hindustreet där hindustatyer tillverkades.
Hindustatyer är konst och det konstiga får bli att jag faktiskt var där och fick uppleva allt!



Vill ni se mer bilder från dagen får ni återkomma imorgon!
Nu ska jag ägna kvällen åt vila och att kolla runt bland dom andra bidragen till fototriss dennna vecka.

16 kommentarer:

  1. Riktigt spännande bilder! Förstår din känsla av overklighet. Kul att du visar dessa!

    SvaraRadera
  2. Kul att få se lite av tillverkningen av dessa konstverk.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara för oss ganska märkliga, inte konstiga, statyer som tillverkas där. Spännande konst.

    SvaraRadera
  4. Haha, kul med tungan som hänger ut!
    Läckra bilder!!
    Ha en fortsatt fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Ovanlig och annorlunda kultur som du visar upp.
    För oss svenskar i alla fall. Jag tyckte det fanns konst och konstigt på i stort sett alla kort du har därifrån. Jättefina otroliga bilder! Fint triss!

    SvaraRadera
  6. Bra häftig annorlunda konst...ig triss!!
    Läckra bilder.
    BS Min isskulptur bara stod där mitt framför ögonen.

    SvaraRadera
  7. kul att se konst från andra delar av världen, bra triss

    SvaraRadera
  8. Ja just det ja. Passar ju bra till mitt bidrag :-)

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att få komma till ett annat land så här med dina konstfoton.

    SvaraRadera
  10. Oj, så skickliga de är med leran - jag blir väldigt imponerad! Mycket snygg och annorlunda konst!

    SvaraRadera
  11. Underbara konstverk, gillar dem. Mittenbilden tycker jag är riktigt häftig och skulle kunna tänka mig att ha den hemma.

    SvaraRadera
  12. Konsten har en stor betydelse och ett budskap för människorna säkert som vi inte har en aning om och därför tycker vi att det är konstigt. Om vi visar vår konst utan att förklara - ja de tycker säkert att vår konst är konstig.

    Läste inlägget innan "Livet är inte en fest för alla"....vilket måste beröra alla. Arbetar i en ideell organisation så jag är väldigt insatt i problematiken och det är ledsamt att världen ser ut som den gör och är så uppdelad i rika och fattiga.

    SvaraRadera
  13. Riktigt häftiga konstverk - sen är ju vissa saker alltid konstiga beroende på var man kommer från och vad man tror på..

    Ha en strålande dag.

    SvaraRadera
  14. Tack för alla era kommentarer!
    Roligt att några av er har läst lite mer i min blogg där jag försöker beskriva tillvaron här i Bangladesh så gott jag kan! Både allt dt goda och allt dt elände man möter i ett av världens fattigaaste länder!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Konstfulla bilder! Kul att hitta en blogg ifrån Bangladesh. Jag är väldigt nyfiken på ditt liv där. Jag har jobbat med killar ifrån Bangladesh på Maldiverna och killarna gjorde sitt bästa att beskriva förhållandena i sitt hemland. Inget lätt liv precis.

    SvaraRadera