fredag 11 februari 2011

Old Dhaka!

Igår tog vi då en tur till Old Dhaka. Känns konstigt att jag faktiskt känner igen mej på vissa ställen!
Vi började med hamnen. Som vanligt liv och rörelse, men ändå lungare. Förmiddagen var tidig och dessutom var det fredag.

Sen tog vi i tur och ordning allt man "måste" se i Old Dhaka. Pink Palace, som Annelis chaufför lyckades öppna fast det var stängt, Armenian Church, Star Mosgue, Lalbag, Dakeswarri och sist Hindustreet. PÅ Hindustreet hamnade vi i en verkstad som tillverkade trummor. Det var extra kul att handla just där.


Sen Bjöd Anneli på lunch på klubben. Trevlig dag!! :)
Jag var så trött när jag kom hem. Har nämligen varit förkyld en vecka igen och just nu har jag så ont i halsen. Det känns som jag varit förkyld i flera månader, med bara några bra dagar ibland. Det gör mej frustrerad, jag brukar inte vara sjuk!!
Kanske är det Dhaka dammet som satt sej i lungorna!?

2 kommentarer:

  1. Alltid kul att se Old Dhaka!
    Inte kul att vara förkyld!!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. På bättringsvägen....och imorgon Old Dhaka igen!! :)

    SvaraRadera