torsdag 24 februari 2011

Vad jag saknar...

När jag är hemma i Sverige älskar jag bokrean i februari. Jag laddar flera veckor i förväg genom att lusläsa katalogerna, och bestämma vad jag ska köpa. Och det brukar bli massor. Kanske är det tur att jag inte är hemma i Sverige eftersom bokhyllorna för länge sedan är överfulla. ;)
En annan sak jag längtar efter just nu är semlor. Jag är verkligen tokig i semlor, dessa fluffiga, underbara grädd- och mandelmassefyllda skapelser......mums! Förra året bad jag dottern i Sverige köpa såna där färdiga semlebullar i påse och lägga i frysen. När jag kom hem i april var nästan det första jag köpte vispgrädde och mandelmassa, för att göra egna. Tre semlor blev det dom två första dagarna. Kanske tur att jag inte är hemma i Sverige eftersom jag fortfarande har tre kilo kvar att gå ner efter sista Sverige vistelsen. ;)
Nä, nu tillbaka till soffhörnet där min pocketdeckare och en fruktsallad gjord på färsk ananas, papaya, apelsin och banan väntar.
Och ni i Sverige...käka en semla åt mej också!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar