söndag 6 februari 2011

Bicycle street i Old Dhaka!

Idag kom vi då iväg, Babbi, Julia, Lotta och jag. Ungdomarna stannade hemma för att vila inför avresan till Bali ikväll och Jerry är "trött" på bengaler, så han stannade också hemma.
Redan i Gulshan började problemen. Vår chaufför för dagen hade inte en aning om var denna rikshawkonstens Mecca skulle finnas. Efter att ha frågat både en rikshawförare på gatan och ett telefonsamtal till alls vår Iman, blev det till att återvända till Babbi för att hämta hennes "Lonley Planet". I den hittade vi både adress och karta och sen bar det av.
Det var väl inte riktigt den nostalgi gata vi trodde, men när vi väl kom på att det faktiskt fanns rikshawkonst här blev vi jätte glada! Old Dhakas fantastiska myller är inte eller helt fel att uppleva om och om igen. :)



Jag shoppade loss ordentligt och köpte två större skyltar av plåt och en mindre, 25 svenska kronor kostade det! Jag tror dt kommer att bli mitt allra käraste minne från Bangladesh!!

Kanske, om jag får kontakt med fototriss kommer ett inlägg med mera skyltar på temat "tunna", för rikshawskyltar är faktiskt tunna...långsökt jag vet!
Sen blev det lunch på klubben, stor lunch eller tidig middag. Vi var verkligen vrålhungriga!
Sen dök Elin och tjejerna upp på klubben för mat innan dom skulle till flygplatsen! Inte så sorgligt att ta adjö den här gången, alla glada och på väg mot nya äventyr! :)
Jerry och jag i Dhaka och Elin på Bali!

2 kommentarer:

  1. Plåtskyltar? du måste ta en bild på dom!

    SvaraRadera
  2. Yes, blogspot är precis tillbaka i Bangladesh. Bilder kommer framåt kvällen! Om det håller i sej vill säga!! :)

    SvaraRadera