måndag 7 februari 2011

Bykänsla i Dhaka!

Igår när jag gick till klubben för lite spa ( naglarna började se helt förskräckliga ut) blev jag igen ifatt körd av en rikshawförare, som tjatade och tjatade.
"Inte ännu en "slempropp", tänkte jag. "Måste helt enkelt börja betala lite mindre!" Efter ett tag förstod jag att han faktiskt ville nått annat än att erbjuda mej rikshaw. Jag uppfattade några ord i den långa harangen på bangla-engelska. Daughter, sari och sunder, som betyder vacker på bangla. Då hade han mött Elin i sari, och ville bara berätta att hon var så vacker.:) Hur han visste att Elin är min dotter har jag dock ingen aning om!
Men dom vet mer än man tror här i Gulshan! Lite bykänsla i denna myllrande 16 miljoners stad!!
Idag på morgonpromenaden var jag också med om en härlig grej. Utanför ett av "tehaken" hade en spelman stannat till med sin trumma. Jag stannade till jag också för att lyssna en stund. Mysigt på morgonkvisten.

Nu ska jag be Shobul sätta fart med lunchen, och sen blir det en tur till klubben och solstolen på eftermiddagen.
Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar