söndag 3 oktober 2010

Vilse i pannkakan....

.....eller lost in Baridhara! Vet inte vilket som är värst?!
Först tog jag rikshaw till själva området. Efter att ha passerat ett rätt modernt bostadsområde hamnade jag så småningom i en fin park, där jag satte mej för att vila en stund på en bänk bara för kvinnor. Tänk att det ska behövas för att få vara ifred från alla karlar ;).

Sen lämnade jag parken och gick en bit längs järnvägen för att komma in i den andra delen av Baridhara. Jag fick lite bilder, men inga jättebra, så jag har bestämt mej för att åka tillbaka för att ta mer kort på tåg. Dit hittar jag nämligen.

Det var väl sen problemen började. Jag hade karta med mej, men den hjälper inte så mycket om kartläsaren är en klant. Första vägen gick i en böj, och jag tror nog att det var redan där det blev fel. Upp och ner och hit och dit blandas rätt snart ihop till en salig röra. Plötsligt när jag skulle svänga till höger fanns det bara vägar åt vänster. Mmmmm! Det har hänt förr, redan på orienteringen i skolan faktiskt.
Ett bra lokalsinne är inget jag kan skryta med. Det blev många varv och bengalerna blev bara gladare och gladare ju fler gånger jag passerade. Fler och fler frågade också om jag kunde ta kort på dom. Nu har jag massor av bilder!!


Efter att ha yrat runt i den labyrintliknande bebyggelsen i dryga timmen, svettigare och svettigare gav jag upp och stoppade en rikshaw. Gulshan tack, och för att riktigt visa vad jag menade pekade jag som jag brukar åt Gulshan till. Med ett leende vände han rikshawn och trampade iväg med mej åt andra hållet!!!! Jahapp, som sagt redan var, mitt lokalsinne är inte det bästa.
I morgon planerar jag att ta CNG till Balda Garden utanför gamla Dhaka.....rapport kommer om jag hittar hem vill säga!!
Ha det gott och gå inte vilse!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar