tisdag 19 oktober 2010

Rödvinssås utan vin!

Igår morse åkte jag ju till klubben vid halv sju för att simma. När jag kom hem hade gubben redan åkt till jobbet. Som vanligt gick jag ut till Shobul för att planera dagens måltider. "Ingen lunch....."No madame, three for lunch. Boss allready tell me". Sällan har jag sett en så glad Shobul, som när jag frågade vilken denna tredje person var...."A swedish"! Tur vi har en kock som håller ordning på oss!!
Fler glada skratt blev det till lunchen.
Jerry hade beställt rödvinssås till köttet. Det fanns nämligen ett glas kvar i en flaska i kylskåpet som kunde utnyttjas. När Jerry kommer hem och börjar kolla kastrullerna, inget rödvin i såsen, uppstår en besvärande tystnad i köket. Shobul blev bra nervös innan han försiktigt säger: "Sorry, no wine, Boss"! It´s gone! Madame drink it!"
Som den ärliga person jag är erkände jag direkt. Kockstackarn skrattade så tårarna sprutade, förmodligen av ren lättnad, när sanningen kröp fram. I det här huset är det madame som knycker matlagningsvinet!! Han är härlig vår kock!
Och en sak är säker. Familjen Wiklund från Sverige kommer han nog aldrig att glömma i varje fall! :)

1 kommentar:

  1. Haha,jag tror att såsen var lika god utan rödvin!!!

    SvaraRadera