tisdag 26 oktober 2010

Lugnare idag...

Imorse kom Elin tillbaka från sin tur till Sverige. Så mysigt att träffa henne igen och få färska nyheter från Sverige. Hemlängtan blev genast lite mer påtaglig!!!
Men om en månad åker jag hem och dom här sista veckorna kommer att gå väldigt fort. Nu laddar vi för Nepalresan på fredag och sen håller Jerry och jag på att planera en resa till Peking. En intensiv höst!
Annars har jag funderat lite på vad Shobul berättade igår. Om det är på det viset, och jag kan inte se någon anledning för Shobul att ljuga, är det ju alldeles förskräckligt. Undrar jag, hur vanligt det är med hot i det här samhället egentligen. Att det är väldigt korrumperat vet jag och har sett med egna ögon, men att även hot är vanligt förekommande från "people like that" har jag aldrig ens funderat över.
Jag undrar hur det egentligen är att leva i det här landet som fattig och medelklass. Förmodligen är man helt rättslös och i händerna på diverse kriminella element. Fy fanken helt enkelt!!!
Här kommer lite bilder på människor i Dhaka....dom som jag nästan alltid upplever som fantastiskt vänliga och hjälpsamma. Kanske har det att göra med att jag är en "bideshi". En utlänning!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar