söndag 10 oktober 2010

Jag går och jag går.....

Min morgonpromenad har blivit längre. Vädret är svalare, så jag kan utan problem öka på min promenad med en halvtimme varje morgon. Nu har jag dessutom hittat "åpromenaden" genom Badda, så nu går det riktigt bra att fortsätta ner till andra bron över Gulshan Lake och därmed öka längden på min promenad med i varje fall en tredjedel. Innan jul kanske jag orkar ända ner till Gulshan 1 och tillbaks. Oh, hej och hå!
En bild från vägen från Gulshan till Badda, för någon bro är det egentligen inte.

En bit av vägen tillbaka mot Gulshan där många familjer bor. Många av männen tror jag arbetar som "rikshawpullers". Här i närheten drivs också en skola av expats. Jag håller på att kolla om jag kan lägga lite välgörenhetspengar där i form av skolmaterial. Våra snälla grannar hemma i Sverige skickade nämligen med mej 1500 kr att lägga på något gott här nere. Jag forskar vidare och rapporterar.

Imorgon kommer Lotta o hennes dotter hit till Bangladesh. Lotta ska jobba här i ett och ett halvt år, tror jag att det var. Elin och Babbi ska åka och möta dom på flyplatsen imorgon och se till att dom kommer till sin lägenhet. Jag minns som det var igår när jag kom till Bangladesh första gången. Allt var så annorlunda, nytt, spännande och samtidigt väldigt förvirrande. Jag hoppas dom kommer att trivas här.
Annars blir det nog en relativt lugn vecka för min del. Eller lugn och lugn!! Tandläkaren påstod att det skulle ta en vecka att fixa tänderna,(har bestämt mej för att byta ut en annan krona också) vilket borde innebära att jag kommer att bli där mest varje dag en tid framöver.
Blir det dåligt med inlägg, vet ni alltså varför. Ingen vill väl läsa om någon som ligger hos tandläkarn och plågas....;)!
Den här skylten gillar jag skarpt i Baridhara. Passar inte riktigt in. Skräddaren som omtalas ligger inklämd bakom stenmuren och syn inte ens.

Vakten i huset mitt emot. Han tar verkligen sitt jobb på allvar och ville så gärna vara med på bild när han såg att jag tog kort på sophämtarna, som också ville vara med på bild. Har man kameran med sej får man skylla sej själv!

Sophämtarna får väl också hamna på bloggen

Mycket kort blev det...........jag saknar nog fototriss den här veckan!!

2 kommentarer:

  1. lycka till hos tandläkaren, vi tänker på dig. KRAMAR PoB

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!! Det kommer nog att bli mer spännande än att åka CNG till Old Dhaka!
    Jag tänker på er med. Mycket!
    Varma kramar :)

    SvaraRadera