tisdag 5 oktober 2010

Världen från en CNG

Ska försöka skriva några fyndiga rader om min tur till Balda Garden, men det står helt still i huvudet. Det enda jag kan tänka på är konserverade kåldolmar och sköldpaddor. Kåldolmar måste ha med med dofter att göra och sköldpaddan är absolut känslan av att befinna sej i en sån där grön tingest som kallas CNG, och aldrig veta när man ska hamna på rygg utan en chans till räddning.
När jag nådde Gulshan igen efter nästan 5 timmar var det nog i sista minuten. Drogad av avgaser, kan man bli det???
Hur som blev det en väldigt upplevelserik eftermiddag då jag bl a blev inlåst i trädgården jag skulle besöka. Där blev jag lite orolig en stund......
När jag kom fram höll dom på att stänga alltihop. I sjutton eller tänkte jag och lyckades övertala vakterna att få komma in en stund. Eller hur? När jag suttit en och en halv timme i en CNG var jag väl värd det tycker jag!!
När jag var en bit in, så PANG sa det. Dom slog igen grinden hängde på kedjan och låste med ett rejält hänglås. Mmmmmm!

Aja, jag satt väl inte i sjön där eller, så jag gaskade upp mej och gick runt en stund, och utsläppt blev jag tack och lov.
Besökte också Old Christian Cemetery innan jag åkte hem. Bilder från trädgården och kyrkogården kommer dom närmaste dagarna. Tänker ta det lilla lugna några dagar nämligen och då är det ju kul att ha något att rapportera om ihop med lite bilder.
Bjuder på några från resan så länge.







När jag kommit hem blev det genast en dusch och eftersom kvällen blir hemma tog jag på mej mitt allra snyggaste nattlinne. Elin hann också komma hem innan det ringde i telefonen. Vakten meddelade att vi hade besök av....gissa vem? Ac-firman förstås och en ny kille den här gången. På med capribyxor under nattlinnet och en sjal över axlarna. Snygg blev jag!
Det var dessutom en ovanligt pratig kille den här gången. Han hade varit i Singapore och Hongkong och han bara pratade och pratade så vi höll på att bli galna båda två. Till slut frångick vi våra principer alldeles och stack till honom dom hundra thaka som han suktade efter, och precis som vi trodde tackade han för sej och gick. Jäkla pratkvarn och att han skulle få dricks för det också. Men ibland orkar man bara inte!
Nu har också Elin åkt iväg. Hon ska äta med samma gäng som igår.......madamde avstår. Det får nog bli en "somna i soffan kväll" ikväll.
Godnatt med er och sov gott!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar