tisdag 12 oktober 2010

Tillbaka från tandläkaren

Anlände som vanligt en knapp halvtimme för sent. Man blir skitstressad av trafiken, och jag förstår hur galen man måste bli om man åker mycket bil. Kanske särskilt med vår svenska uppfostran där det är jädrans viktig att passa tider.
Min chaufför tyckte däremot att en tid att passa inte är något problem alls...lugn som en filbunke.
Fota fick bli ett tidsfördriv i bilen.

Själva besöket gick bra. Jag fick en präktig bedövning, som nog kommer sitta i ett tag till och så börjades det mekas med allt möjligt samtidigt som det pratades i mobiltelefon med sterilhanskarna på. Helt plötsligt när jag försiktigt öppnade ögonen för att få en glimt av omgivningen var det fem personer i rummet, som glatt stog och pratade över min stol. Ja, ett och annat var väl inte riktigt som hemma! Rätt som det var blev jag uppmanad att bita i en äcklig bomullstuss, jag ryser när jag tänker på det. Jag blev själv på rummet och tänkte passa på att ta några kort på den "fräscha" omgivningen men jag vågade inte eftersom det är fotoförbud på sjukhuset. (Tog däremot en bakom låst dörr).
Men som sagt.... nu är jag alltså två kronor kort och ser ut som en av tiggarkvinnorna i cirkeln i munnen. Kanske ska jag ge mej ner i eftermiddag och tigga ihop en slant.
Nästa lördag ska jag dit och prova dom nya kronorna. Helt plötsligt blev det några dagar emellan att göra roligare saker på. Få se vad jag kan hitta på!
Hur man ska använda en toalett på Apollo Hospital i Dhaka!! Klicka på bilden så ser ni bättre!

Kram på er allihop!

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig och rolig som håller igång! Jag ska också passa på att besöka tandläkare här. Har fått tips om en ska vara väldigt bra i Gulshan 2. / Henrik

    SvaraRadera