fredag 15 oktober 2010

Maktmissbruk

Jaha, hemma igen! Efter att ha villat bort rikshawföraren så till den milda grad att stackarn fick cykla dubbelt så långt kom jag ändå fram till Apollo på bara 30 min. Får nog bli rikshaw i fortsättningen.
På sjukhuset gick jag som vanligt och ställde mej i anmälningskön som var rätt lång. Helt plötsligt kommer en vit man som direkt bara passerar kön som om han ägde hela världen. Då flög djävulen i madame, det var länge sen jag blev så förbannad och till slut tror jag att jag fick honom att skämmas i varje fall en smula. Vita människor här nere som beter sej som dom vore för mer än alla andra gör mej heligt förbannad. Om ursäkt bad han inte i varje fall, utan det gjorde en bengalkvinna bakom mej i kön. Hon skämdes ögonen ur sej för en vit mans beteende i hennes land. Helt sjukt!!
Hur som helst....besöket hos tandläkaren gick finfint och på tisdag ska dom nya vackra gaddarna monteras dit.
På hemvägen fick jag en rikshaw där kedjan hoppade av hela tiden. Efter att ha farit ner på stången på cykeln två gånger bestämde rikshawföraren sej för att sitta på sadeln och trampa istället för att stå. Där blir nog inga barn gjorda på ett tag i varje fall!! ;)
Nu ladda för kvällen.....och Durga Puja!
Här kommer en bild från hemresan.

2 kommentarer:

  1. Vi ses snart Cissi. Gamla Dhaka, here we come :)

    SvaraRadera
  2. Yes, nu gör vi stan osäker!! Mot festen.....

    SvaraRadera