onsdag 20 oktober 2010

Torsdag 21 oktober.

Först måste jag bara berätta att äntligen är vår resa till Nepal bokad. :) Nästa fredag flyger Babbi, Elin, Jerry och jag till Katmandu där Elin kommer att få fira sin 20-års dag. Tidigt på lördag morgon tar vi en flight vidare till Pokhara. Den sista flighten tar bara 35 min och kanske flyger dom så lågt att man kommer att ha bra utsikt från planet, jag inbillar mej nämligen att Nepal är väldigt vackert!! Sen gäller det bara att sno åt sej en fönsterplats också!
Annars går dagarna fort här i Dhaka. Igår eftermiddag var Julia och jag runt och kollade lite affärer. Jag vågade dock inte shoppa nått mer. ;) Vi hann med en bananasplit på Mövenpick också. Trevligt med lite sällskap!!
Nu tänkte jag bjuda på lite bilder från min promenad hem från sjukhuset igår. Det som fick mej att bestämma mej för att gå hem är en marknad utefter vägen. Jag ville ta lite bilder och från en skumpig rikshaw är det inte alltid lätt att få några bra kort. Här kommer dom! Mmmmmmmm! Om det här förbaskade internet kan sluta "hacka" nångång vill säga. Tre gånger har bildöverföringen avbrutits nu.....bangla, bangla, som Jerry brukar säga. Fyra gånger, feeem gånger, seeeex gånger...........sjuuuuu!
Nu ger jag upp!! Gör ett nytt försök i eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar