måndag 18 oktober 2010

Ett fotoinlägg.....

....om asfaltsbeläggning i Bangladesh.
Under några dagar har dom asfalterat vår gata. Jag tog med mej kameran och tog några bilder på dessa fantastisk människor som verkligen sliter i sitt anletes svett.
Det är varmt och nära eldarna är det fruktansvärt hett. Jag har ingen aning om hur mycket dom får betalt, men skulle jag gissa rör det sej nog om ca 100 th om dagen, 10 kr.

Eldarna behöver bränsle. Den här kvinnan stog och skvätte bensin över lågorna. Brandfarligt?? Vad är det??

Asfalten görs över öppna eldar. Sten blandas med något som ser ut som tjock olja.

Med flakrikshaws täckta med asfaltspapp körs blandningen till rätt ställe....

...där den planas ut och sedan vältas.

Vattenpaus!

Jo, ni! Ibland kommer jag liksom på att det faktiskt är ett u-land jag bor i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar