onsdag 13 oktober 2010

Händelserik onsdag!

Boss är tillbaka i Dhaka igen. Halv sju imorse dök han upp. Väldigt skönt! Både Elin och han åkte iväg för att jobba och själv bestämde jag mej för att ta en CNG till Farm Gate, en stor knutpunkt i Dhaka. Jag läste nämligen i tidningen att det höll på att rustas inför Durga Puja där nånstans. Durga Puja är en stor hinduisk högtid som börjar idag. Kan med en gång säga att den platsen hittade jag inte.
Över hela korsningen gick en mängd gångbroar.

När jag gått över den ena hamnade jag på en banglarea, tror jag i varje fall. Stämningen var lika hysterisk där som hemma i Sverige på annandagen, eller är det kanske juldagen nu för tiden.

Träffade också på "Jocke med kniven", en riktig tuffing. Men jag bara morrade åt honom med mina huggtänder så pep han iväg. ;)

Försäljare myllrade dt av både högt och lågt.

När jag skulle hem hade jag ett väldans problem att hitta en CNG som ville köra till Gulshan 2. Jag frågade och frågade och alla bara skakade på huvudet och rabblade bangla...som jag inte alls förstod. Kanske får börja plugga med Elin.
Hur som helst dök det till slut upp en kille, som pratade knaglig engelska och hjälpte mej till rätta.

Han visade mej till Bashundra City där jag redan varit och fick genast tag på en CNG åt mej. Då gick dt upp ett ljus!! Dom jag försökt förhandla med körde en annan typ av CNG, som tydligen inte alls är en CNG utan en moppe som är mycket öppnare, men ändå snarlik. Med dom åker man tydligen kortare sträckor. Jo, som sagt...man lär så länge man lever.
Innan jag åkte frågade min "räddare" om telefonnr. "Jag kan ju ta ditt sa jag", och aldrig ringa ni vet. Men eftersom jag inte hörde så bra vad han sa fick han själv lägga in sitt nr och tjoff så ringde han upp sej själv från min mobil. Jojo, vissa fick sej ett gott skratt när jag berättade i varje fall. Kan kanske också tala om att jag har en till mobil med mej, så helt knäpp är jag inte.
På lunchen mötte jag upp vår numera stora KappAhl familj. Igår anlände Lotta, och hennes dotter Julia till Bangladesh så nu är vi sex personer vid bordet. När den arbetande delen gav sej av för att slava på kontoret tog Julia och jag en promenad till Nelos, för lite spa innan vi gick hemåt. Trevligt!
Ikväll blir det middag på Koreana med allihop...
Som sagt en händelserik onsdag som blev till en halv novell. Hoppas ni orkar titta på bilderna i varje fall. ;)
Må så gott!!!

1 kommentar:

  1. Jösses kvinna....vad du utmanar ödet....blir ju hel svettig och nervös över dina allt med modiga utflykter.......jag skulle väl inte ens tordas gå ut på gatan då jag är så himla rädd nu på kvällarna när jag måste ta kvällspromenaden med hunden(eftersom maken är ute i skogen).....och då är jag här hemma i sverige i lilla oxle....;-)
    Var nu rädd om sig!!!!
    Vill ju fortsätta läsa om vad som händer där borta ;-)

    Massor av kramar// Fru W

    SvaraRadera