tisdag 26 oktober 2010

En riktigt jäklig förmiddag!

Dagen började i och för sej bra med simning och frukost på klubben tillsammans med The KappAhl family.
Sen åkte jag med till kontoret för att möta upp gubben (han var ju inte med och simmade om någon trodde det), för att därefter besöka indiska ambassaden för en visum ansökan till nästa veckas Indientur. Tji fick vi, så det var bara att åka hem igen utan stämpel i passet och med en inställd Indienresa. Jag gråter väl inte över det direkt. Värre var det för gubben som skulle dit på jobb. För min del däremot kommer det säkert fler tillfällen. Då vet jag i varje fall att ska man till Indien gäller det att söka visum två veckor innan avfärd...minst.
På eftermiddagen hade Julia och jag bestämt oss för att ta en shoppingtur. Den fick jag tyvärr ställa in. :( När gubben kom hem på lunch berättade han nämligen att AC-firman ska komma igen och eftersom inte Shobul är här i dag pga ett läkarbesök får jag vara husvakt. Vad dom ska göra här i dag då??! Jo, dom håller på att flytta in. Nä, skämt åsido först ska dom kolla Elins nya AC igen, som fortfarande inte funkar som den ska. Sen ska dom byta ut vår gamla, dåliga AC i sovrummet mot en ny, som kanske funkar om vi har tur!! Kan bli svettigt inatt!!??
Jo som sagt.....än så länge en riktig skitdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar