tisdag 26 oktober 2010

Mordhot i Dhaka!

Ac killarna kom, tog med sej halva Elins AC och gick. Den som är alldeles ny, ni vet. Eftersom jag inte förstår bangla kunde jag aldrig räkna ut varför.
Det kändes som det var dags att koppla in "Mr Boss" på fallet, så jag ringde Jerry. Han tände till ordentligt och ringde upp AC firmans chef, som lovade att leverera två nya ac:n fortare än kvickt. Innan den första leveransen kom med en budfirma hann Shobul dyka upp, så han kunde prata med dom och sen översätta till mej. SKÖNT ATT FÖRSTÅ! :)
Innan budkillarna gav sej av ville dom ha dricks. Shobul envisades och jag fick låsa ut min väl inlåsta väska från kassaskåpet och betala dom två killarna 100 th var. När dom gått skakade jag på huvudet och sa till Shobul att i det här landet fungerar det inte alls som i Sverige, och det fick jag nog rätt i. Shobul berättade då skrattande att hade inte han fått mej att betala hade budkillarna hotat med att leta upp Shobul och skjuta honom vid första bästa tillfälle. Mordhota kocken!!?? Rena rama maffiametoderna!!!! Eller hur!?
Ja, nu kan man i varje fall nästan säga att vi räddat livet på kockstackarn inte en gång utan två!! ;) Och det gör vi ju så gärna!
När Jerry fick höra om hotet tände han till igen, och skulle jävlar i namma visa vem som skulle skjuta vem här!! Han har verkligen fått utlopp för sina känslor idag!!
Nu har jag i varje fall fullt i huset. Shobul grejar i köket! Jerry blev nog lite orolig för kocken och madams säkerhet, så han skickade Amir från kontoret också, vår förra städare ni vet. Just nu håller han ordning på ac firman som är tillbaka för att installera i varje fall en ny ac i vårt sovrum.
Hur många AC killar vi har här har jag ingen aning om. Shobul har öppnat dörren fyra gånger och ett par-tre st har drällt in varenda gång.
Själv sitter jag vid datorn och håller hårt i handväskan samtidigt som jag funderar över om jag ska gå ut i köket och hämta mej ett glas vin!! Eller två!! Känns som det behövs!
Och verkar inlägget något osammanhängande och virrigt är det precis sååå det är just nu!

2 kommentarer:

  1. JÖSSES!!!!!!
    Och jag som är orolig över dig när du berättar om dina äventyrliga promenader....
    Håll hårt i väskan kära du och jag riktigt ser Jerry framför mig när han blir arg........;-)
    Ta hand om er nu många kramar //Fru W

    SvaraRadera
  2. Jo du! Som sagt här är man inte ens trygg i sitt eget hus! ;)
    Det är tur jag har en så ilsken gubbe som försvarar mej!!
    Ha dt gott hemma i kalla Sverige!!
    Solig sommar kram från Cissi

    SvaraRadera