måndag 30 maj 2011

Rapport från försommar Sverige!!

Inläggen duggar inte lika tätt längre. Där här gång var det också datorn som brakade ihop. Jag kunde inte logga ut från någon av mina sidor och publicera något på bloggen. Jag trodde min identitet var kapad, eller jag drabbats av det värsta viruset i världshistorien. Gubben tycker jag har virusfobi!? Idag på morgonen funkar allt som det ska igen verkar det som, så här kommer i varje fall ett sammandrag av dom sista dagarna.
Mors dag började med en rätt blöt cykeltur till jobbet vid halv sju på morgonen. Det gick finemang ändå, för efter mycket letande lyckades jag hitta fram mitt gamla regnställ. Knallblått!! Ser nog ut som en cyklande jättesmurf ungefär, men regntätt är det i varje fall.
På eftermiddagen hade vädret blivit betydligt bättre, och när jag kom hem hade familjen handlat en jättefin blomma och gubben hade dessutom fixat igång vattenfallet. Så mysigt att sitta på altan och lyssna på porlandet. Nu är det bara nya guldfiskar som saknas, men Elin tyckte inte det var riktigt humant att köpa fiskar för att ta livet av dom till hösten igen. Och det, det kan jag faktiskt hålla med om.

På kvällen blev det grillning och idag har dagen bara susat iväg med lite alla möjliga småprojekt. Jerry har bl a fixat stoppet i bastun (utan hjälp), så nu är det bara att sätta igång och basta.
Det är så skönt att vara hemma igen!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar