lördag 21 maj 2011

Mmmmm..

...vet inte var jag ska börja här. Snabbt ska det gå också, själv har jag nämligen ett jätteproblem med bloggare som skriver romaner i varje inlägg.
Kan i varje fall starta med att rekommendera er att INTE dricka 1 liter vatten med lime + kaffe efter maten, före en tur till Arlanda en fredagseftermiddag. Efter tre timmars bilkö genom Stockholm skrek vi bara åt gubben: Passa bilen om parkeringsvakten kommer...vi måste pinka! Inget kärvänligt hej där inte!
Hur som helst kom vi också hem från Arlanda vid åtta-tiden igår kväll. Då blev det räkor, god ost och gott bröd till kvällsmat....MUMS efter lång tid i Bangla. Däremot inget vin eftersom jag skulle köra tidigt.
Idag däremot när grovgörat äntligen blivit gjort i trädgården blev det fest.
(Den här bilden är faktiskt skickad till Bangla...dom kommer att få en chock.......madamer av min kaliber trycker inte ens på hissknappen själva.)

Vi inledde med rysk kaviar och champange til förrätt på altanen, men eller hur, jag är ju lyxhustru i varje fall!! ;)
Sen grillade vi och efter maten begav vi oss ut på promenad i den alldeles underbara försommarkvällen.
Det blev ett glas vin hos mor och far och sen taxi hem.
Jag känner mej helt snurrig! Från att ha åkt rikshaw i Dhaka åker jag taxi i Sverige och alldeles snart befinner jag mej i Istanbul, Turkiet och ska ta mej fram där.
Gubben och jag träffades redan som 16-åringar och jag hade nog aldrig en tanke på att det skulle bli så här. Det hade gubben däremot (har jag förstått) och med två fötter i den svenska myllan försöker jag hänga med så gott det går. :)
Inte alldeles enkelt alla gånger......en fot kommer alltid att bli kvar här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar