lördag 28 maj 2011

Grodor är inte så smarta!!

Idag har jag gjort iordning vår trädgårdsdamm. Geggigt och rätt äckligt! Det var ovanligt mycket grodor också, som jag kämpade för att rädda. Jag fångade dom försiktigt med håven och släppte dom i rabatten, som idag var en rätt trygg plats för en groda. Tror ni dom blev kvar där då? Nä, fort som attan tillbaks ner i dammen igen eller det som återstod av den. Jag tror i varje fall att dom klarade sej helskinnade allihop.
Nu ikväll tog jag ut alla ljus till dammen och tände dom. Det blir såå vackert och jag tänkte passa på att ta bilder till veckans fototriss som är just ljus.Det gick inge´ vidare , så det blir nog inget bidrag den här veckan eller. Tänk att det ska vara så svårt att föreviga nått vackert?!
Här är den enda bilden av ca 50, som jag sparade!

Och nu ni är det läggdags för fru Wiklund. Imorgon börjar jag nämligen jobba klockan sju.
Ha en riktigt bra morsdag imorgon alla mammor och alla ni andra också så klart!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar