måndag 2 maj 2011

Besöket hos Shainahaz

Nyss hemkommen från klubben ska jag bjuda på en liten rapport från gårdagen då vi blivit inbjudna till Shaihanaz, Elins kollega på träningscentret.
Ni kanske minns att jag för länge sedan passerade ett "mysigt" område med rikshaw. Jag har försökt hitta tillbaks dit igen, men inte lyckats. Nu var det så att precis här bodde Shainahaz och hennes familj. Skoj att redan ha passerat en gång fast i rikshaw. :)

Vi hade alldeles missat att 1:a maj är helgdag även i Bangladesh. Trafiken var mycket bättre än vi trodde och kom därför 10 minuter för tidigt mitt i Shainahaz hårtvätt. Pinsamt för oss, men folket här är experter på att ta saker som dom är, så hon bara satte upp håret och så fick vi slå oss ner. En efter en dök sen Elins andra kollegor också upp.
Här är Kamal, Monir, Elin och jag!

Först blev vi bjudna på en rejäl lunch. Ris förstås, biff i två olika varianter, fisk och kyckling. På det tre efterrätter! Jag som bestämt mej för att det här skulle bli en riktig bantardag! ;)
Sen gick vi för att hälsa på Shainahaz och Munnis mamma. Dom är systrar och jobbar bägge tillsammans med Elin. Här är vi utanför dom tre rum där Shainahaz och hennes familj bor innan promenaden.

Här är lite bilder från området, som verkade väldigt trevligt och lugnt. Men det är klart idag var det helg också.


Som avslutning kommer en bild på en del av den stora familjen. Bredvid Elin sitter Shaihanaz och framför sitter Munni i blå salvar kamezz.

En sån trevlig dag!! Hoppas alla kvarvarande dagar blir som denna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar