torsdag 5 maj 2011

Sista fredagen i Dhaka!

Sitter här och hänger och lyssnar till böneutroparen, som kallar till fredagsbön. Det är sista gången jag upplever det här i Dhaka, men förmodligen inte sista gången jag hör det. Snart väntar ju Turkiet som också är muslimskt.
Gubben är hemma idag också. Han har fortfarande problem med magen. Min har också börjat mullra runt och just nu känns det inte helt bekvämt att ge sej ut på några större äventyr.
Elin är däremot frisk och tur är det. Idag är det nämligen stor avslutningsfest på träningscentret. Elin ska ge sina kollegor paketen jag skrev om och sen ska alla få smaka pizza från en närbelägen restaurang. Sen kan jag tänka mej att det blir många tårar...att säga farväl är aldrig lätt och kanske särskilt när man vet att man förmodligen aldrig kommer att ses igen. På måndag tar Elins efterträdare över och Elin kan vara ledig dom sista dagarna i Dhaka.
Ikväll ska Elin och jag på en drink hos Lotta som fyller år. Sen skulle Jerry och jag vidare på middag. Tyvärr blev vi tvungna att ställa in. :(
En glad nyhet är i varje fall att vår kock Shobul har fått tips om ett nytt jobb och imorgon ska han på anställningsintervju. Lite bekymrad är han eftersom mannen är från Pakistan och muslim medan kvinnan är från USA. Shobul själv tillhör ju minoriteten kristna i Bangladesh och vill nog helst jobba hos en kristen familj. Jag hoppas han kommer att tycka om familjen ändå och att dom kommer att tycka om honom. Det skulle kännas så skönt om vi slapp lämna Shobul arbetslös i Dhaka.
Sen fortsätter också planeringen inför söndagen. Då kommer Homebound för att packa alla våra saker. Nu är det verkligen dags......sex dagar kvar i Dhaka.
Dom här mötte jag för länge sen i Badda. En familj på väg att flytta.....och den allra minsta satte dom i cykelkorgen! :)

Ha en skön helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar