lördag 7 maj 2011

Jag behöver en herrgård!

Igår blev en väldigt trevlig kväll. Vi träffades hos Lotta för en fördrink, och sen skulle vi vidare till en restaurang. När vi kommit halvvägs genom fördrinken kärvade Elins linser igen, för mycket tårar förmodligen, så hon fick åka hem och byta.
Det blev ett väldigt bra läge att ta med vinet som vi glömt hemma. Här i Bangla måste man ha eget dricka med sej till restaurangerna om man vill ha något alkoholhaltigt.
När Elin var åter bar det av till Flambé där vi åt buffé. Lotta hade också med sej en flaska vin och bara hennes gick åt. Vi packade ner vår, som var den allra sista i huset........ och glömde den på en stol i restaurangen.
Och det är något som är väldigt allvarligt i detta vinfattiga land ska jag tala om!
Hursomhelst var kvällen väldigt trevlig!
Idag har vi packat och packat. Det mesta ska i container som anländer till Sverige i slutet på juni. Det andra packar vi som vanligt i våra resväskor för att ta med hem direkt. Inte lätt att bestämma vilka kläder som skulle hamna var!
På eftermiddagen åkte Elin och jag också för att hämta en servis, eller två.
Ni kanske minns att vi var och besökte en porslinfabrik där man kunde beställa grejer jättebilligt. Jag blev så velig, så jag kunde inte bestämma mej då.
Däremot mailade jag vår kontakt på fabriken för en månad sedan och gjorde en beställning på Ostindia från Rörstrand.
Jag drog till med 24 kuvert direkt. Jag fick aldrig nått svar, och inte ens efter ett telefonsamtal hände något. Då åkte jag istället till cirkeln och handlade samma servis, men bara 12 kuvert för dt är lite dyrare där.
Jag hann bara hem, så hade jag fått ett mail från porslinfabriken att leveransen var på väg.
Som sagt.....här sitter jag nu med 36 kuvert Ostindia porslin. Nu är det bara herrgården som fattas....och en större container kanske!? ;)
Vid fem- tiden mötte vi upp gubben, som är mycket bättre idag, för en trevlig avslutning på klubben.
Så fort strömmen kommit tillbaka så jag hittar till sängen ska jag krypa ner, för imorgon 9.30 am kommer Homebound och packar allt.

Sov gott!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar