tisdag 17 maj 2011

Tisdag i Sverige!

Efter den långa dagen igår var jag alldeles matt. Jag är ju för sjutton lyxhustru nu för tiden och orkar verkligen inte med sånt här längre. ;)
"Svenska dotter`n" tyckte jag var väldigt rolig och påstod att det bara är att vänja sej igen.....välkommen hem morsan!! Jojo!
Idag skulle jag nog ha börjat med att boka tid för skodan (ja, det blev verktstad i år igen), men jag undvek telefon och cyklade istället ner på stan. Först blev det ett besök på jobbet för att hälsa på. Det var så trevligt sååå, nästan bara kända ansikten. Möte med sjuksköterskan är också bokat för att ordna med delegering innan jag börjar jobba den 8:e juni.
Sen blev det fika med Marie på stan. Väldigt trevligt att träffas igen efter så lång tid. Kommer nog bli fler gånger i sommar.
När jag kom hem hade jag planerat att smita ut i trädgården för att röja i röran lite. Tyvärr så öser regnet ner, så det blev inget med det.
Bara att ta tjuren vid hornen och ringa upp verkstan. Vad jag är duktig! :) Snart ringer dom upp om en tid och ett kostnadsförslag.
Jag tror det skiner upp. Nu ska jag ut på "trädgårdsrunda"! Mmmmmmm...kanske ska jag lämna telefonen inne!? ;)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar