måndag 23 maj 2011

Oooppss, vad tiden går fort!

Söndagen rusade iväg. Det mesta av tiden tillbringade jag i trädgården. Det blev så fint så. Det är lite tomma hål som behöver fyllas med nya växter. Det kommer att bli en tur till trädgårdsmästaren nån dag i veckan.
Vi hann också med en tur till svärmor och svärfar igår. Vi blev helt fascinerade över att det är så vackert i Sverige. Frisk luft, rent och framför allt tyst, ibland är det bara vårfåglarna som hörs. Jag tror vi njuter allihop på ett annorlunda sätt. Vi tar inte längre vår fina natur för given efter att ha sett hur nersmutsat och eländigt det kan vara.
Som ni förstår tänker vi och pratar en hel del om Bangladesh. Jag t ex känner mej som jag krympt. Människor är så små i Bangladesh, så jag har känt mej så lång och reslig. Helt plötsligt är hälften av alla jag möter huvudet längre. Det kanske inte låter så konstigt, men det känns verkligen helskumt.
Och idag är det måndag igen och jag har hunnit vara en sväng till Katrineholm. Gubben skulle med tåget till Göteborg vid sju-tiden för en jobbarvecka där.
När jag kom hem vid halv åtta ringde bemanningscentralen och frågade om jag kunde jobba på eftermiddagen. (Jag lyckades till slut med att "kryssa" mej i fredags, som ni kanske förstår.) Det ska bli jättekul att jobba, men lite nervös är jag faktiskt. Det är ju ett tag sen!
Nu ska jag gå ut och ta lite bilder på trädgården att avsluta inlägget med.


Ha en bra vecka och ta er gärna tid att stanna upp en stund och betrakta allt det vackra! Kram!!! :)

1 kommentar: