fredag 27 maj 2011

Lagrad energi!

Det gick bra att jobba igår natt. Min arbetskamrat var trevlig och alla pensionärer var så snälla.
När jag vaknade till vid ett-tiden tog Elin och jag en tur till Anderlunds koloniområde för en fika hos mor och far. Det är så skönt och vilsamt att sitta i någon annans trädgård och betrakta. När jag är i min egen trädgård är det alltid något jag inte är riktigt nöjd med, och jag har så svårt att koppla av. I och för sej är trädgårdsarbete för mej just avkoppling, så det jämnar nog ut sej. Var det nån som förstod det där?! ;)
Innan vi lämnade stugan fick jag en liten påse med fiskkrydda av mamma. Vi stannade till och köpte en bit färsk lax som vi grillade på kvällen. Det blev verkligen jättegott med färskpotatis, rödlök och (så äntligen) ett glas vin till också.

Idag har jag fortsatt röjt i skåpen. Banankartongerna som jag packar i tog slut och ICA hade inga nya idag. Det blev till att avbryta packningen och eftersom jag har sån makalös energi (jag har väl laddat batterierna ordentligt i Bangladesh) just nu var jag bara tvungen att hitta på nått annat. Äntligen står bulldegen på jäsning. Jag hoppas jag hinner färdigt innan det är dags att hämta gubben i Katrineholm. Han kommer åter från Göteborg ikväll för en ledig helg.
Dags för utbakning.
Ha en bra helg alla!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar