onsdag 1 juni 2011

Lupinjakt!

Allt möjligt på gång.
På förmiddagen "lånade" vi bilen för att besöka bolaget för första gången sen vi kom hem. Jag hade glömt hur mycket det finns att välja på här i Sverige. Det blev varsitt glas rosé före maten och till den panerade rödspättan blev det vitt. Inte så dumt!! :)
När jag lämnat tillbaka bilen efter lunch fick jag plötsligt för mej en massa saker, b la att jag skulle plocka den sedvanliga jättebuketten med lupiner till en gammal hink som jag brukar ha stå någonstans i trädgården. Jag lyckades övertala Elin att hänga med. Det blev en j-kligt lång cykeltur där Elin först var alldeles säker på var det fanns lupiner....men näe. Sen var det min tur att leda expeditionen och lika illa där, inte en lupin i sikte. Kanske har dom blivit uttrotade när vi varit i Bangladesh??
Sen fick jag också för mej att jag ska prova att gjuta i betong, så vi var in och frågade om trädgården vi passerade sålde cement. Men inte då!
Aja, jag är lika glad ändå! Och det är ju en dag imorgon också.
Ha en trevlig ledig torsdag!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar