onsdag 8 juni 2011

Ensam kväll!

Idag har jag haft lite svårt att sova efter min natt eftersom jag trodde att jag skulle upp och jobba igen. Som tur var lyckades dom få in en ersättare för mej så jag kunde vara ledig istället.
Jag har använt min eftermiddag till massor. Först rensade jag allt grus fritt från ogräs. Jag var nästan klar när Elin kom hem från sin andra inskolningsdag. Då blev det kaffe och en liten pratstund för att höra hur allt gått.
Sen blev det en cykeltur till Skavsta och Forex för att växla in en hel del valuta som blivit över på våra Asientripper samtidigt som Elin åkte iväg för att umgås med kompisarna.
Det var flera personer inblandade på växlingskontoret för att identifiera alla pengar, räkna och greja. (Kan tänka mej att de var en hel del i kön som svor över mej). En del av valutan tog inte ens Forex emot. Såna där länder där man får 100 000 pengar för en svensk hundring förmodligen. Hur som helst blev det till slut en liten slant i plånboken, så jag var bara tvungen att stanna till på Oskarbergsträdgård på hemvägen och shoppa loss lite.
Det blev bl a en "Mose brinnande buske" till en av rabatterna.
Väldigt konstigt namn, men efter att ha läst lite om växten förstår jag varför den heter som den gör. Vid kontakt utsöndar växten ett ämne i luften som kan ge hudirrittationer, kanske liknar dom brännskador.
Själv klarade jag mej helskinnad när jag planterade den i en av mina rabatter. Förutom det har jag lagt om alla plattgångar i trädgården....jag tror den lagrade energin är outtömlig.....peppar, peppar ta i trä kanske jag ska lägga till.
Nu är min sköna "ensamkväll" snart slut.
Sov gott ni med!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar