lördag 11 juni 2011

Några småbarnsminnen...

Solen har gått ner och det är lördagkväll. Idag har det varit en lugn dag då jag bara gått omkring och gjort roliga saker, klippt gräs, planterat nya växter och sånt. Egentligen var min plan att städa övervåningen, men det får vänta till en regnig dag. Frågan är om det kommer att bli städat där överhuvudtaget innan den påtänkta renoveringen?? och frågan är om det nånsin kommer nått regn till min törstiga trädgård?
Igår däremot var det mer fart. Först jobb på förmiddagen och sen hem för att få snabbt besök av mor och far. Jag har passat deras blommor när dom varit borta och nu fick jag en jättefin ängel till min samling som tack för hjälpen. :)
Sen dök Hanna och Patrik upp och vi gick över till grannen för att fira deras äldsta som tog studenten. Det blev en trevlig kväll med massor av prat om tiden när ungarna var små.
Det var en intensiv tid kan jag lugnt säga. Många barn var det runt om i husen och det gick liksom i perioder i vilket hus dom var mest i. Vid ett tillfälle hade dom varit här i flera dagar. Jag blev ständigt avbruten av ungar som var törstiga, skulle på toa m.m, m.m.
Till slut fick jag liksom nog och när den minsta grannungen kom och frågade om jag kunde hjälpa honom på toa, skrek jag åt honom. "Men herregud unge, gå hem och b--sa innan jag blir galen!! Stackar´n blev så rädd, så det tog flera år innan han vågade gå på toa här igen. Nu är han inte lika lättskrämd längre kan jag lägga till.
Vid ett annat tillfälle hade vi ett annat grannbarn på besök när vi skulle äta middag. Hon fick vänta på ungarnas rum när vi åt och efter avslutade måltid gav sej ungarna ut igen, trodde jag. Efter ett tag ringde en orolig mamma och frågade om jag sett hennes dotter. "Det är nog en timme sen hon var här, så nej, inte sen dess". Tack och lov gick jag strax upp på övervåningen och fann henne, sovandes i Elins säng. Hon hade helt enkelt somnat och vi hade glömt bort henne.
Det var inte alltid lätt att vara småbarnsmamma inte!! ;)
Slut på minnen och tillbaks till nuet....
....ha en skön fortsättning på helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar