söndag 12 juni 2011

Måndag igen!

Jag har börjat dagen med att köra bilen till verksta´n för reperation och ombesiktning. Det kommer att kosta några tusenlappar, men som pappa sa. "En billig peng för att ha bil ett år till". Så sant! Det är en klok pappa jag har.
Nu ska jag fortsätta med att rädda livet på två stackars pelargoner som jag "stängt in i" köksfönstret. Jag glömmer alltid att vatnna dom också eftersom detr är dom ennda levande krukväxter jag har inne. Nu ska dom ut i frihet i större krukor med lite kogödsel i, dom kommer att må som prinsessor om en vecka eller så.
Om jag ska orda något om helgen kan jag bara säga att den varit väldigt trevlig. Igår kväll avslutades den med middag tillsammans med Hanna, Patrik och Elin i hamnen. Nice, som ungdomarna säger!
Men nu som sagt är det måndag igen och en hel arbetsvecka väntar, endast onsdag ledig, men det, det gör ingetting för jag tror fortfarande att batteriet är fulladdat.
Jag vill också avsluta med ett litet citat från dagens tidning. Jag har länge följt Lena Sjölanders blogg på Sn:s hemsida. Jag fastnade där för Lena verkar i mina ögon vara en riktig levnadskonstnär. Så här skriver hon i en krönika i SN idag.
"Lev livet ordentligt i sommar och kom ihåg att tid inte är pengar utan tiden är själva livet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar