onsdag 29 juni 2011

Sommarvärme!

Vilket härligt väder vi haft i några dagar nu. Igår jobbade jag förmiddag och direkt när jag kom hem dök Wisy upp för att presentera sin fönsterkollektion för oss. Vi har tittat i katalogen före besöket, men nu när man fick någon att fråga blev plötsligt valmöjligheterna enorma. Just nu lutar det åt en spröjs på fönstret. Vi tror att det kommer att passa vårt hus bra. Vi passade också på att be dom kolla vad det skulle kosta att också byta vår halvruttna garagedörr.
Dom kommer tillbaka idag klockan tre med snickaren och då får vi också veta vade kalaset kommer att kosta oss om vi nu väljer Wisy. Blir spännande att komma hem från jobbet ikväll med andra ord!??
Igår kväll passade gubben och jag på att åka ner till hamnen och äta middag också. Det blev plankstek och det var riktigt gott. På hemvägen stannade vi till för att hämta fem liter jordgubbar hos mor och far. Nu har jag ätit massor av jordgubbar både till "efterrätt" igår och till frukost idag. Dom som blev över frös jag in styckvis. Flädersaften är också klar och tappad på flaska.
Nu är det bara att se framemot en fläderdrink med frusna jordgubbar på fredag......
Ha det gott i underbara sommarsverige!!! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar