torsdag 2 juni 2011

Cementgjuteri och mer....

Imorse blev det en cykeltur till närmsta byggvaruhus, som blev en stormarknad. Mitt mål var att handla rimmat fläsk och lite cement. Nu var det ju så att det inte gick att handla lite cement utan det fick bli en 25 kilos säck! Hmm?! Jag hade bara en liten kundkorg med mej, så det var bara att gå och hämta en byggvagn och lasta på en säck...lätt som en plätt. Desto värre var det att få säcken på cykeln, men till slut så lyckades det. Cykelturen hem blev rätt ostadig och vinglig, men hem kom jag. Det omöjliga är inte alltid omöjligt, om man är tillräckligt envis.
Här är en bild från mitt lilla gjuteri. Jag byggde om pepparkaksgubbar till änglar, hjärtana använde jag som dom var. Vi får se hur det blir imorgon. Kan genast säga att jag borde gjort dom små lite rundare. Inga problem jag har ju 25 kilo cement till nästa gång...eller 24 kanske?! Och man lär ju så länge man lever!

Nu har jag också lupiner i hinken! Och det var nog Elins förtjänst. Min mamma, hennes mormor ringde nämligen och fick höra hela historien om hur jag tvingat ut "stackars" Elin på en flera mil lång cykeltur. Hon blev väl orolig för att det skulle bli en tur idag också, så hon och pappa kom förbi med ett helt knippe. Det blev så fint så! :)

Och vad jag skulle ha fläsket till. Jo, det var gubben som önskat raggmunk och fläsk till middag.
Nu är det kväller och jag bara njuter.
Ha det gott ni med!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar