onsdag 15 juni 2011

Onsdagkväll!

Nu sitter vi här och kurar. Regnet hänger i luften och kanske åskan också. Ibland är det skönt med regn på sommaren. Man stressar ner och känner sej lugnare än när solen skiner från en klar himmel och man ska jaga omkring och hinna med så mycket som möjligt.
Annars jobbar jag på på min 75 procentiga rad på dagen. Nu känns det bättre på jobbet och jag tycker jag fått lite koll på våra boende. Alla är olika och ska också behandlas där efter. Det tar ett tag att komma på vilket sätt som är det bästa.
Idag har jag haft min enda lediga dag den här veckan. Först blev det lite yoga. Jag har slarvat sen vi kom hem och min ryggvärk har kommit tillbaka. Nu har jag gett mej själv ett löfte, yoga varannan dag i fortsättningen för att hålla ryggen i form.
Passade också på att låna bilen och fixa lite ärenden. Bland annat har jag kört massa grejer till stan´s secondhand butik. Alla vet väl vid det här laget att jag handlade en hel del porslin i Bangla. För att få plats med allt det nya som skulle kommit med containern förra veckan städade jag ur skåpen, kastade en del och packade en del till loppis.
Nu är det så att containern har blivit en månad sen och skåpen är rätt tomma. Blir vi fler än fem på mat får jag köpa plast!! Ett tag tänkte jag packa upp igen, men vem orkar det. Iväg med allt det gamla.....
Och nu är det alltså väck....och jag lääängtar efter allt mitt porslin från Bangladesh som just nu är nånstans på världshaven.
Sen hann jag också med en tur till landet för att träffa en riktig tv-stjärna!
Nu sängen för imorgon är det förmiddag på schemat!
Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar