fredag 6 november 2009

På morgonen, eller rättare sagt förmiddagen kom jag iväg på min morgonpromenad. Jag hade räknat med kvart i nio, men vid tio gav jag mej av. Familjens partyprinsessa kom hem rätt sent och som den hönsmamma man är sov jag så där halvbra. Promenaden var ljuvlig och jag tog ett kort på något som liknar svensk syrén. Även fast det inte alls passar in hemma just nu, så började jag längta hem. Jag längtar jättemycket efter Hanna och jag längtar efter trädgården. Jag kommer att bli jättesnopen när det är vinter hemma! Ska bli kul att kratta lagom till lucia, hoppas inte snön har lagt sej än.

På eftermiddagen tog Elin (lite blek fortfarande) och jag rikshaw till HoM:s sail. Ett par gånger om året har alla stora svenska företag utförsäjlning här nere. Man får betala 150 t, 15 kronor per plagg och allt går till välgörenhet. Det var kaos kan jag säga, men tydligen inte värre än vanligt enligt dom mer erfarna. Elin och jag gav upp rätt fort.

På kvällen tog Jerry, Elin och jag rikshaw till klubben och skulle äta middag lite snabbt. På utvägen mötte vi kvinnan som nu driver spat på klubben och hennes man. Hon är ursprungligen från Indien och han från Danmark, ett fantastiskt par. En trevlig kväll blev det, och vi var inte hemma förrän två.......så nu go´natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar