måndag 23 november 2009

Igår var för oss en lugn och skön dag, såna behöver man ibland ( säger lyxhustrun)! Vattnet kom också tillbaks i huset.
För andra i Dhaka var inte dagen nått vidare. Ett stort slumområde i Dhaka brann ner till grunden tidigt på söndagmorgonen. Enligt Daily Star förlorade 5 000 personer sina hem och allt dom ägde. Nära slumområdet ligger en av TCM:s skolor. TCM är en organisation, som verkar på flera olika platser i Bangladesh. Deras verksamhet riktar sej till barn från slummen och i viss mån deras familjer. Dom gör ett fantastiskt arbete. TCM sponsras av Jerrys företag KappAhl och dessutom gick det mesta av Elins och Lisas projektpengar dit.
Nu idag har KappAhl tagit ett snabbt beslut att bidra med pengar, för att kunna ge 110 familjer med anknytning till skolan det livsviktigaste. Elin och jag kommer att få förmånen att vara med imorgon när sakerna ska delas ut. Det kommer nog att bli en annorlunda upplevelse. Mest hemsk tror jag.
Mer idag då...vi tog CNG ner till New Market. Resan ner tog en timme och tre kvart, hem gick det på knappt en timme. Skönt för jag blev trött! När vi blev avsläppta råkade vi nästan i slagsmål med CNG chauffören, för han ville ha mer än avtalat i betalning. Tack vare att vi var tillbaka i trygga Gulshan stog vi på oss, och till slut fick han nya kunder så vi blev av med honom. Vi betalade 200 t ner, och det var också vårt avtalde pris, men det ändrade sej helt plötsligt till 300 t. Jag spelade in en film, inte på slagsmålet utan jag filmade från CNG:n när vi åkte. Tyvärr kan jag inte lägga ut den, det är nått program som fattas. Kanske kommer den så småningom! Här kommer istället en bild på en pojke, som gick mitt i trafiken och sålde popcorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar