tisdag 3 november 2009

Depp (inte Johnny Depp alltså)

Lever gör jag, men inte så länge till kanske. Timmarna jag tillbringat i soffan har jag haft National Geographic på. I söndags visade dom en dokumtärfilm som hette "The11th hour". Det var rätt nattsvart om klimatförändringar, miljöförstöring och överkonsumtion. Igår kväll visade dom en dokumentär om människoätande tigrar i Sunderbarn, Bangladesh mangroveskog, faktiskt en av dom sista kvarvarande på jorden. Eftersom vi snart ska till Sunderbarn på en fyra dagars tripp startar jag nu vadslagning. Blir det dom kommande översvämningarna eller en männsikoätande tiger, som tar livet av mej. Förkylningen är jag rätt säker på att överleva, även fast jag var osäker igår.
Skämt åsido, så är det hiskiligt läskigt att bara tänka på var allt är på väg och dom där stackars tigrarna har väl snart inget annat än folk att äta. Hoppas det inte blir jag bara ;).
Nä, nu är det dags att bli frisk, så jag kan komma ut och röra på mej igen, innan jag alldeles deppar ihop. National Geographic får ersättas av BBC idag, få se om det blir roligare.

2 kommentarer:

  1. hej!!!! Jösses vad mycket spännande saker som händer....... du får vara rädd om dig på er resa!!!!! Trist med förkylningar o magsjukor, hoppas det ger sig snart. Här ska väl det snart bli en försmak av vinter.... kyla o nederbörd......Hur går det med din tennis då????? har du lagt ner det till förmån för olja i håret o allt ni gör i o utanför klubben:-)hoppas du kan läsa södermanlands snart för nu är kvarnen utdömt o ska till ett nytt boende som ska byggas på arnö.... med 104!!!!platser......ta´t också lugnt med rikshaw (lr vad det heter) racen... verkar livsfarligt..... ha det fortsatt superbra. ;-) kram Mia

    SvaraRadera
  2. Halloj! Vad det gäller tennis satsar jag i fortsättning på den yngre generationen. Elin tycker jag tjatar, förstår inte det?? ;)
    SN har äntligen kommit igång igen, men det där om Kvarnen har jag alldeles missat. Trist, för det är ett bra ställe att bo på när man blir gammal.
    Och angående rikshawrace kommer nog ALDRIG Iman gå med på att sätta sej där bak igen, så det var nog en gång och aldrig mer. Om vi inte tar en annan rikshaw, förstås......för kul var det!!
    Kram från Cissi :)

    SvaraRadera