tisdag 17 november 2009

Mulet idag igen!! Och kallt, hör och häpna "bara" 23 grader på termometern. Ingen vattengympa i dag, då fryser man ju ihjäl ;).
Igår gav vi oss ut på en rundtur ner mot Gulshan 1. Det var svalt igår med, så vi gick neråt och tog rikshaw tillbaka. På Westin lyckades vi hitta en ny karta, så den här gången kunde vi leta oss fram till väg 117 och affären vi skulle till där, Ogaan. Ett ställe med designade kläder, rätt mycket snygga tunikor. Vi ska tillbaks på fredag eller lördag, för då har hon utställning. Väskor och hantverk! Vi hittade också 2012 i en videobutik, den rätta den här gången. På kvällen laddade vi med popcorn och tända ljus, och så var det så dålig kvalité på filmjäkeln att den inte gick att se den eller. Nu börjar jag bli riktigt frustrerad!! Jag tror nästan att det ordet är uppfunnet i Bangladesh.
Istället för att se film, tog jag lite kort på våra nya grejor. Jag blev nöjd med både skohyllan (skönt att slippa ha alla skor på golvet) och hyllorna ovanför sofforna. Sen ska det till lite nya saker att "pynta" med. Nu samlade jag bara ihop lite grejer, bl a en ful ängel jag köpt till min ängelsamling för 38 kr i Banani. Och den ska inte stå där i fortsättning!

4 kommentarer:

  1. Käre mor, filmen är förmodligen filmad på en biosalong. Den har ju precis börjat gå på bio, du får ha lite tålamod :)

    SvaraRadera
  2. Halloj Hanna! Mitt tålomod är borta med vinden just nu kan jag säga!!! Det ska bli skönt att komma hem till Sverige i december!
    Stor kram från mamma :)

    SvaraRadera
  3. Men HALLÅ Cissi KALLT!!!!!!"# grader....har du glömt hur det är hemma i svedala då kommer du väl få värsta chooken när ni kommer hem i december......
    Och kära nån inte brukar det väl vara du som har dåligt tålamod trodde det var din äkta hälft som stod för det....;_)
    Ha det nu jätte bäst själv ska jag ta hand om lilla sjuka tilda.....
    Kramar fruW

    SvaraRadera
  4. Ja, det kommer nog att bli en överraskning. Bara att det är advent nästa helg känns jätte konstigt.
    Hoppas Tilda är bättre!!
    Vi syns snart...bara tre veckor kvar!!
    Kram Cissi

    SvaraRadera