fredag 13 november 2009

Banglatid är klockan nu kvart över tre på natten, och helt nykter är jag inte. Vi har haft en fantastisk kväll!! Vi åkte först till ett hotell i Banani och åt.. maten var mums. Sen tog vi ett stopp på klubben där det varit fem rätters middag, från det franska köket på kvällen. Det fanns bara 50 sittplatser, så tyvärr missade vi att boka middag, men när vi kom var baren i varje fall öppen, ooooch dansgolvet.
Vi hamnade vid ett bord där alla drack öl, utom jag som alltid dricker vin.. Vid bordet satt några som ska med till Sunderbarn, så det blev rätt mycket prat om ormar, spindlar och diverse otyg. Sen blev vi bjudna på "efterdrink". Det godaste vinet jag druckit på länge, hos en erfaren kille i en fantastisk lägenhet. Jag, med bara lilla Nyköping i bagaget lär mej hela tiden nya saker.......tillvaron här i Bangladesh är obeskrivbar. Livet är fantastiskt, när som helst och var som helst. Det blir vad man gör det till!
Ojojoj, jag har precis kommit på att jag är skyldig fruktförsäljaren. Det blir till att kliva upp kl. "typ" 8 imorgobitti, han stänger nämligen fruktståndet kl 1o. Jag var faktiskt tillbaks halv elva idag för att betala min skuld och då var det försent. Imorgon kommer dom nog att ge mej första hjälpen..lugn, framför allt lugn, det är bara vanlig svensk baksmälla!

4 kommentarer:

  1. Hej. Jag bor också i Bangladesh sedan en vecka tillbaka tillsammans med min man som kommer från Bangladesh och vår dotter som är två år. Vi ska bo här i ca ett år nu. Jag skulle gärna vilja veta lite mer om nordic club, om hur den fungerar osv. Häsningar Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! Till Nordic club ska du visst ta dej. Det är ett riktigt bra ställe. Som medlem i klubben får du komma och gå precis som du vill. Jag skickar länken till deras hemsida, så kan du kolla själv. http://www.nordicclub-dhaka.com/
    Hoppas vi ses vid poolkanten nån dag.
    Hälsningar Cissi

    SvaraRadera
  3. Hej Cissi! Tack så mycket. Just nu bor vi inte i Dhaka, men kanske kommer vi att göra det lite längre fram. Då ska jag definitivt försöka ta mig till klubben.

    SvaraRadera
  4. Hej igen Malin...hör gärna av dej till min mail, om du kommer till Dhaka! cissi-wiklund@hotmail.com
    Kram Cissi

    SvaraRadera