lördag 21 november 2009

Mätt, glad och lätt på snusen är jag nyss hemkommen från middag hos Bosse och Sylvia. Med var också Malin, Bosses mamma och så Jerry och Elin förstås. En riktigt trevlig kväll med fantastisk mat. Stek, potatis, grönsaker av alla de slag och en härlig brunsås. Mums!
På förmiddagen åkte vi en bit med Jerry, som skulle till klubben för att spela "social" tennis, jag tror jag förklarat hur det funkar i ett annat inlägg. Sen tog Elin och jag rikshaw till Ogaan´s för att kolla utställningen. Jag blev förälskad i två tavlor med afganska antika smycken i. Så måste man veta att antik i Bangladesh är allt som är äldre än nytt, men det kan jag ta, för som sagt blir man förälskad så blir man. Bilden nertill gör faktiskt inte tavlorna rättvisa.
Sen blev det ett stopp på klubben med först en dusch, vatten har vi inget nämligen, sen lite sol, mat och budgetmöte som alla klubbens medlemmar var kallade till.
Snart läggdags och imorgon blir det en tur till klubben igen åtminstone för en dusch. Det är inte kul att vara utan vatten. Tack och lov har Amir fyllt två tunnor åt oss, så att vi i varje fall kan spola i toaletterna med hjälp av en hink.
Fast inte förrän det blir riktigt fullt! Man vet inte hur länge tunnorna måste räcka...hualigen!!

2 kommentarer:

  1. Cissi,

    Finns det vatten nu i Gulshan? Det varnades innan jag åkte att det kunde ta slut. Har du hört något? Henrik

    SvaraRadera
  2. Med vattnet är det lite si och så, det kommer och går. I varje fall i vårt hus.
    Och när det kommer tillbaks verkar ingen veta. Du har tur du, som är i KL!
    Cissi

    SvaraRadera