onsdag 18 november 2009

Fortfarande lugnt på Gulshans gator efter domslutet. Samtliga av dom ansvariga för morden, rättare sagt massakern 1975 dömdes till döden, 34 år efter att brottet begicks. Bland dom som mördades fanns Bangabandhu, nuvarande premiärminister Sheikh Hasinas pappa. Daily Star hade en jättebra bilaga idag, så nu är jag lite bättre påläst.
Idag har vi bara gått en promenad i parken , och det kändes för en gångs skull inte riktigt bra. Två "skumma typer" stod i vår vägkorsning, jag fick en känsla av att dom väntade på nått, och när vi passerade följde dom efter oss ner till parken. När vi gick hem mötte dom oss utanför parken, så vi tog långa benet först för att komma hem lite snabbare. Jag vet inte vad det var, men fick verkligen en stark känsla av att dom två killarna inte var helt ok. Första gången jag känt mej hotad i Dhaka faktiskt!
Ikväll är det fest på klubben. Ett välgörenhetsparty, som ett gäng på klubben ordnat. Det är buffé, lotteri och Bosses band spelar. Jag tror det var 1200 t per person, som går till välgörenhet. Jag hoppas det kommer många, för det är ett riktigt bra initiativ.
Elin och jag tjuvstartade partyt med kaffe och Baileys, och så Rummikub förstås. Jag tror att vi har spelat det 1000 gånger snart......och yes, den här gången vann jag. Det var inte så svårt kan jag säga ;).

2 kommentarer:

  1. Ser man ut så där efter 1000 rummikub eller år det baileys?
    Kram PoB

    SvaraRadera
  2. En ovanligt bra blandning, tror jag!!! ;) Tur att det går över!
    Kram från dottern

    SvaraRadera