torsdag 4 november 2010

Lite gnällig idag!

Vilken huvudvärk jag har idag. Det värker och bultar i bihålorna och snoret rinner.
Trött och seg är jag också även fast Jerry och jag gick och la oss tidigt igår. "Dotra" våran däremot hade visst kommit hem vid halv tre, och just imorse var det rätt kul för där var i varje fall en som var tröttare än mej. ;)
Jag tog en rejäl morgonpromenad i varje fall. Ibland är det ju bättre att få upp flåset lite, men det hjälpte inte ett dugg, snarare blev jag bara ännu hängigare på många sätt. Det var så mycket elände på min promenad, som inte gör någon glad. Misären i Dhaka blir mej ibland övermäktig och jag skulle vilja göra mycket mer för att hjälpa. Men hur? Det är den stora frågan.



En sak kan jag i varje fall konstatera efter en timmes pedikyr och manikyr på eftermiddagen att det är många, många som har det mycket, mycket sämre än jag. Och därmed slut gnällt!! I varje fall för den här gången!! ;)
Ha en skön helg alla!!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Vi bor på Sri Lanka, känner igen mig i en del av dina bilder, men jag tror att Sri Lanka är lite mer utvecklat än Banglades.

    Kul att hitta ytterligare en expatfru!
    jag har hitat två fruar i Sydafrika, här på ön finns ytterligare en, vi skulle kanske bilda en grupp på FB?
    mvh
    Fru Björnsson på ön
    www.srilankainmyheart.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Skoj att du hittat min blogg! Jag har kollat in din lite snabbt och du har så rätt, Sri Lanka och Bangladesh verkar lika!
    Hade jag haft en profil på Facebook hade jag gärna startat en grupp, men tyvärr så har jag inte det!!
    Fortsätter dock att hålla ögonen öppna efter nya inlägg på din blogg!

    SvaraRadera