söndag 28 november 2010

Hemresa!

Om några timmar flyger jag mot Sverige, och just nu längtar jag hem så det värker i hjärtat. Klockan ett landar jag på Arlanda, så snart så!
Sista helgen i Dhaka har inte varit fy skam. Igår bar det då av till Badda för att shoppa och Elin kom loss ordentligt så det blev både det ena och det andra. På kvällen blev det trevlig middag med The KappAhl family och besök från Sverige.
Idag har Elin jobbat hela dagen och jag har knatat runt hör och häpna, fem timmar i Dhaka för att fånga Bangladesh stora skräck på bild. Ikväll värker fötterna och bena är som klubbor. Gubben har precis meddelat att jag flyger första klass första biten, ska bli riktigt gott att kunna lägga upp benen en stund. Och varför har jag då letat efter Bangladesh stora skräck hela dagen, jo för fototriss har nämligen skräck som tema denna vecka, så kolla nästa inlägg om ni blev nyfikna.
Idag då? På eftermiddagen lyckades vi få till ett litet glöggparty. Lite glöggkryddor, pepparkakor och julmusik från Spotify gjorde det riktigt mysigt faktiskt. Härligt att få komma hem och plocka fram adventsljusstakarna efter den uppvärmningen.
Sen gäller det att så fort som möjligt inhandla en ny laptop för att kunna hålla kontakten med familjen som är kvar i Bangla i fjorton dagar, och sen ska jag blogga förstås. Vi hörs från Sverige!!
Här kommer några bilder från Dhaka, som jag verkligen lärt mej att älska.
Grabbarna vid trädgården som jag fotar nästan varenda dag på väg mot cirkeln för dom tycker det är så kul.

Rikshawförare i vila i Badda

En av tiggarkvinnorna i cirkeln med ett spädbarn på armen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar