torsdag 25 november 2010

Fredagmorgon!

Shobul är ledig idag. Hans brors dotterdotter kommer till Dhaka och för att dom skulle hinna träffas bad han om ledigt i början på veckan. Igår innan han gick hem önskade vi varandra god jul och gott nytt år. Kändes lite konstigt och lite sorgligt. Men vi ses igen i början på januari.
Jag kommer nog att bli väldigt snopen när jag kommer hem till snöiga Sverige. Men ändå försöker jag ställa in mej, så jag inte ska sakna trädgårdsarbetet så mycket. Jag hade hoppats att jag skulle få kränga på mej trädgårdskläderna och mina väl ingångna gummistövlar för ett riktigt tag med krattan.... men nya höstar kommer med nya löv!
Annars är det rätt skönt med en kocklös morgon. Jag har sprungit runt i bara nattlinne, diskat och donat, satt på tvätt och såna härliga vardagssysslor. Tänk vad konstiga saker man kan njuta av!
Annnars är det dags för mer promenad idag. Dessutom ska en present inhandlas till ett par som har en "före brölloppet tillställning" ikväll. Jag tror dt kommer att bli en korg med champange, två glas, lite gott och några rosor.
Har också fått mail från Sverige från en röstfiskare. Det är vår Hanna, som deltar i en tävling med en resa som vinst. Här kommer länken! Spar den gärna för faktiskt går det att lägga en röst varje dag. Elin röstar för fullt, hon och Patrik är nämligen medbjudna. ;) Lycka till Hanna!!!
Nu ut i Dhaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar