torsdag 11 november 2010

Boskapsmarknad i Dhaka

Det blev ett väldigt trevligt besök på eftermiddagen, men jag tror att marknaden bara var halvfull än så länge för många fållor var fortfarande tomma.
Människorna var fantastiskt trevliga och som vanligt nyfikna. Ibland hade jag 10 personer efter mej. Jag är bra avundsjuk på Elin som fort lär sej Bangla!
Här kommer lite bilder!
En del tjurar var enormt stora!

Barna gillade att klappa!

Han var så stolt över sina kossor och ville sälja en till mej. Ser jag ut som en människa som vill köpa en ko månntro?!

Mat på gång.

Några av barnen som ihärdigt följde mej och ville se varenda bild jag tog. Allra roligast var det om dom fick välja motiv, "Goro ballo". Bra ko!!

På hemvägen gick jag först en bit och sen blev det rikshaw. Det är kul att åka rikshaw. Dom väljer alltid andra vägar än dom jag väljer att gå.



Nehe, nu är det helt andra grejer som gäller. Fest på klubben med mexikanskbuffé ,tequilashots och singstar, och inte att förglömma fördrink hos Lotta och Julia.
Tjolahopp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar