måndag 1 november 2010

Fallskärmshoppning i Himalya

Nu tänker jag slå två flugor i ett inlägg och länka det här till fototriss som "äntligen" är tillbaks. Veckans tema är "Så här ser det ut där jag är idag!"
Jag valde att lägga ut tre bilder från en timme i lördags.
Nyanlända till Pokhara, Nepal bestämde vi oss för att prova "paragliding". Vi bokade nästan direkt, förmodligen för att inte hinna ångra oss. Vid två-tiden på eftermiddagen började färden i jeep uppför berget. Bara det fick oss fyra tjejer att illtjuta några gånger
Noga säkrade med en van hoppare och med diverse svårbegripliga startinstruktioner i huvudet kastade vi oss, den ena efter den andra, ut från ett berg på 1500 meters höjd. En timme fick vi sen glida runt med vindarna i en fallskärm. Det var bland det häftigaste jag upplevt och efter att den första skräcken släppt och jag vågade släppa selen blev det lite bilder. Den första är tagen innan "start" och dom andra två i luften.
Innan vi gjorde en snygg landning fick jag t o m prova på att styra själv.
SÅ KUL!!



Vidare rapporter med bilder från Nepal kommer, säkert i många inlägg framöver. Och vill ni se vad andra haft för sej i helgen kolla in Fototriss.

10 kommentarer:

  1. Men herregud vilka fantastiska bilder! Helt, helt underbart.
    (säger jag som lider av höjdskräck;)

    Här sitter jag tryggt vid datorn och njuter av vad ni gjorde.
    Tänk att du lyckades ta så bra bilder i den situationen.

    Ha det riktigt gott!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vilka härliga bilder långt bortifrån. Jag har aldrig lämnat Europa, men yngste sonen var i Nepal en månad på 80-talet. Gissa om jag vare orolig!

    Tack för din kommentar hos mig och ha det så gott!/Ingrid

    SvaraRadera
  3. Wow, så härliga bilder! (Det var långt från snö det :-)). Vilken upplevelse och så kul att ha kort däruppifrån också.

    SvaraRadera
  4. Fantastiska bilder av en fantastisk upplevelse!

    SvaraRadera
  5. Det var ju en upplevelse i den högre skolan så att säga. Och en fin och originell triss med.

    SvaraRadera
  6. Vilka Underbara bilder du tagit. Måste ha varit häftigt att glida runt i det blå.
    Tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  7. Måste ha varit lika underbart som det ser ut. Själv håller jag mig helst på marken...eller max på en hästrygg;-)

    SvaraRadera
  8. Tack för era kommentarer!! Och ja, det var verkligen något alldeles speciellt!
    Syns nästa vecka i fototriss!
    Ha det gott alla!! :)

    SvaraRadera