söndag 2 augusti 2009

Söndag 2 augusti

Nu har dagarna runnit iväg.......! I fredags var jag ute och gick en riktig långpromenad i värmen, skönt fast väldigt svettigt. På lunchen kom Jerry och hämtade mej och så åkte vi till en indonesisk restaurang och åt lunch. Den låg på plan tolv och hade en fin utsikt. Jerry började prata om att det förut varit förbjudet att bygga så höga hus i Dhaka, för tydligen är risken stor för jordbävningar här i Bangladesh. Kul att höra när man sitter på tolfte våningen i ett nog så ruckligt hus, och dessutom ser precis hur det går till att bygga utanför fönstret. Ser ju stadigt och bra ut tycker jag!! Jag gillar speciellt byggnadsställningarna av bambu!
På kvällen åt vi middag med Molle och Anders på Spitfire. Jag åt hummer, men det blev lite att kasta pengarna i sjön eftersom allt kom upp igen på natten. Jaja, det var gott så länge det varade i varje fall.......


Det mest tråkiga är nog att magen krånglar fortfarande, som tur är finns det ju nått som heter imodium, så vårt planerade spa gick att genomföra i går i varje fall.
Och det ni: Först ångbastu, och sen peeling av hela kroppen. Därefter bubbelbad och sen thaimassage och ansiktsbehandling, sammanlagt 3 timmar.....så rart så! Jag tog ett kort över själva baddelen av rummet också, men som tur var upptäckte jag att jag lyckats få med en naken kvinna i spegeln. Och eftersom jag inte är ute efter att skapa några sensationer med min blogg kommer den bilden inte att publiceras, i själva verket är den faktiskt för länge sen raderad både ur kameran och ur minnet ;).
Middagen med champagne blev tyvärr inställd, men den finns ju kvar till en annan gång istället.
För Jerry fick det bli en "take away" pizza och en pilsner, som avslutning på bröllposdags firandet. Ha det gott!!

4 kommentarer:

  1. HAllåj!!!!
    Tråkigt att magen ej är helt ok på dig;-(
    Men ni verkar ha haft det rätt rart på bröllopsdagen;-)
    Ha det jätte bäst :-)
    Kram Fru W

    SvaraRadera
  2. Bröllopsdagen var finfin!!
    Ha det gott själv, jag tänker på dej!!!
    Kram från Cissi

    SvaraRadera
  3. jobbigt med magen, men det ska väl ge sig!!!!! annars verkar ju du ha funnit dig väl tillrätta!!!! :-) undrar bara vad som händer din tenniskarriär.......du har ju helt klart talang........kram Mia H...ps, jag har just tackat ja till Marie´s nattjänst........

    SvaraRadera
  4. Hej Mia! Va kul med natt, hoppas du kommer att trivas, du har ju i och för sej provat redan.
    Det verkar som det blir som alla ville till slut i varje fall....:).
    Stor kram från Cissi

    SvaraRadera