tisdag 18 augusti 2009

Bollywood!

Yeippie, idag har det varit sol, så jag har kunnnat ligga på klubben och "gassat" i en solstol. För första gången på flera veckor faktiskt. Har jag tur nu och får lite fler soldagar slipper jag vara en blekfis när jag kommer hem.
Ikväll ska Jerry och jag ut och leta "bollywood" kläder. Vi har blivit bjudna på 40-års party där temat är "Bollywood". Många av gästerna är från Indien och redan begåvade med svart långt hår, och lite bättre insyn i "Bollywood" filmernas värld. Orättvist tycker jag ;). Om vi ska ha storkalas nångång ska vi ha tema vikingar, som en liten hämnd sådär. ;)
Jaja, jag har googlat på "Bollywood" rätt mycket dom senaste dagarna, och luskat ut vad för kläder som är gångbara. Det är glitter och glamour: Mycket smycken, korta tröjor och långa kjolar, ja typ magdansar kläder. Så här blir det till att färga håret, hårdbanta, göra minst 200 situps om dagen och måla naglarna. Det lät ju skitjobbigt!! Jag tror det får bli peruk och fettsugning istället.
Det är säkert inte lätt att hitta "magdansarkläder" i ett muslimskt land, eller för den delen. Ja ja, får vi till nått bra får ni se kort annars............får ni det inte! Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Oj Oj frun vilka problem ni har..... ;-)
    Bara köpa lite färgrant tyg och massa smycken och guld mynt så är det väl fixat....synd att ni inte är hemma för då skulle du kunna låna tildas magdans dräkt hon köpte i turkiet och tvätta dig i 90 grader så du krymper lite....;-)Hoppas det blir en rolig fest:-)
    Längtar nu till du kommer hem så jag kan få mig en rejäl strunt pratar dag:-)
    Ha det bäst kramar fru W

    SvaraRadera
  2. Jo du, tror knappt det skulle räcka med 90 grader.
    Jag längtar också efter att prata lite "skit", och så har jag massor av kort att visa. Det ska bli kul att träffas, syns snart.
    Kram Cissi

    SvaraRadera