lördag 22 augusti 2009

Shopping och party!

Shoppingen i fredags blev lyckad, Jag hittade en fin partyklänning, svart och rätt så kort, så jag får nog ha leggings till. Försäljningen var i ett helt vanligt hus, så dit hade jag aldrig hittat själv.
I fredags kväll var vi först hos Molle på en fördrink och sen blev det middag på Lemongrass. Jag åt anka i honungssås, det var det goaste jag ätit på länge. Det blev lite mycket vin för min del, så halva lördagen blev förstörd. Till kvällen och det "stora" partyt kom jag i varje fall i form igen. Och det var stort, jag hörde rykten om 75 gäster.
Klockan åtta tog Jerry och jag rikshaw till Anna för en fördrink. Sen vid nio tog vi bilarna till Dipas 40-årskalas. Dipa och hennes man Manish, som är chef för H&M här nere är från Indien. Hur deras namn stavas har jag ingen aning om, men det uttalas så här i varje fall.
Under kvällens lopp strömmade det in människor, vissa var väldigt uppklädda. Det var som i en saga att mingla omkring bland alla kvinnor i fantastiska saris med guld och glitter, många av gästerna var indier. Hela tiden gick kypare runt och erbjöd plockmat från stora brickor, och allt man ville ha att dricka fanns att få. Här är värdparet på dansgolvet.
Några bilder fick jag, men tyvärr inte på dom som var mest upp klädda. Det är svårt att ta kort när det är mörkt och discobelysning .
Läs och häpna, klockan halv ett serverades maten. Det var indisk buffé, alldeles för stark för min smak, tyvärr. När vi ätit började vi svenskar droppa av, Jerry och jag gick hem (vi bor nästan grannar med Dipa och Manish) vid halv två. Alla indier verkade nästan bli piggare av maten så jag undrar om dom dansar än. Dom kan festa dom!!
Jag lovade ju ett kort på mej också.....vi var helt slut när vi kom hem, så jag glömde bort det. Däremot trivdes jag väldigt bra i salvar kameezen, så det kommer nog att bli andra tillfällen att ta kort. Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Men Cissi då.....jag som väntat att få se er i boolywood utstyrsel......Ni får klä på er och posera så vi kan få se hur ni så ut ;-))
    Hoppas det inte blev för mkt dryck....så ni är ngt sådär pigga i dag...;-))
    Kramiz Fru W

    SvaraRadera
  2. Halloj!! Det blev alldeles lagom med dryck igår, man blev liksom hög av bara stämningen. Jag vet.....jag ska försöka fixa kort så småningom!! :)
    Ses snart. Kram från Cissi

    SvaraRadera