söndag 16 augusti 2009

Måndageftermiddag!

Hela helgen regnade bort. På lördagen "hängde" vi på klubben ett tag. Jerry hoppades på uppehåll så han kunde spela lite social. På helgerna är det fyra timmar varje dag där man spelar tennis, dubbel och ett set i taget, Så fort ett set är avgjort och slutspelat kan man skriva upp sej på ytterligare ett och på så vis byts både med- och motspelare ut hela tiden, och alla får spela så mycket dom vill. Rätt smart, men som sagt på lördagen blev det ingen tennis för Jerry.
På söndagen klarnade det upp fram på eftermiddagen, så jag hängde med Jerry till Kurmitola och gick med honom när han spelade 9 hål på golfbanan. Jag tänkte ta lite kort på påfåglar och rådjur, som finns där ute, men det var absolut förbjudet att fotograger för det är arméns område. Det var ändå jätte kul och skönt att komma från stan, kanske blir det en golfkarriär istället för tennis. Jag tror det är mer pengar där också, eller vad tror ni alla mina sponsorer på Kvarnen. Kan förresten passa på att tala om att Gyllene tider skivan lyssnar vi jätte mycket på, den ena är ju en konsert cd, med massor av film både från deras 25-års jubileum och från förr. Jösses så vi såg ut på den tiden, skitkul att titta på! Jag börjar längta hem också, efter barna och alla andra där hemma och så längtar jag efter varm korv med bröd, ojojoj vad gott!!
Jag behöver inte vänta så länge. Redan den 4 september dyker jag upp i stan igen. Jag har fel visum och kan därför inte söka uppehållstillstånd. Jag ska hem och fixa det, umgås med familj och vänner, och första kvällen ska jag nog till Vipsgrillen och käka varm korv. MUMS!

2 kommentarer:

  1. välkommen hem ett tag!!!!! golf o tennis ger ju båda bra penningflöde..... kör båda!!!! nu blev jag också sugen på varmkorv!!!!!! gud vad gott...... fast jag kan ju få det ganska enkelt!!!! hehehehehe kram Mia

    SvaraRadera
  2. Halloj! Vi kanske ses vid "Vipsen" du och jag.
    Men korv är nog i och för sej inte bra för karriären....?;)
    Kram Cissi

    SvaraRadera