fredag 14 augusti 2009

Utan internet!

Nu har vi varit utan internet i över ett dygn, och väldigt trögt har det varit ända sen mitt sista inlägg om klänningen. Det är lite skrämmande att förlora all kontakt med omvärlden, särskilt när det är så mycket jordbävningar i området. Det har varit många efterskalv både i havet utanför och i Japan. Jag har hittat en jättebra sida på internet som omedelbart rapporterar alla jordbävningar i hela världen, spännande att följa.
Enligt Daily Star 14/8, dagstidningen vi prenumerar på här nere, ligger Bangladesh i korsningen av tre såna sprickor, som orsakar jordbävningar. Deras prognos för en jordbävning över 7 på richterskalan är att 35% av husen rasar, mellan 20 000-25 000 döda och runt 100 000 skadade.
Då vill jag inte var här kan jag säga, det är nästan så jag sover med kläderna på, för jag vet inte vad som skulle göra störst sensation just här...jordbävning eller en hysterisk vit tant som springer runt naken på Road 66. För ut ska jag om det börjar mullra och skaka här. Det kan ni ge er på!!
Igår gjorde förresten Jerry och jag ett besök på New Market, en av Dhakas största marknader. Det är så trögt just nu att ladda ner bilder, så närmare rapport kommer imorgon, om internet funkar då vill säga. Det var en häftig och otroligt varm upplevelse. Hej så länge....och förhoppningvis, på återseende!

2 kommentarer:

  1. fy cissi vad obehagligt isf!!!! ni har väl tagit reda på var ni ska om det mot förmodan skulle hända något!!!!!! här verkar det som om vi går mot höst tyvärr!!!! kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror det är ambassaden i så fall. Jag vet också att det finns något system med personer som är sammankallande och har hand om olika områden. Det känns tryggt på det viset.
    Va´tråkigt att sommaren är slut hemma i Sverige. Här har hela helgen regnat bort, men sen när regnperioden är slut har vi ett helt år med "sommar" att se fram emot. Snacka om härligt!

    SvaraRadera